Αναδρομικά ποσά ΕΝΦΙΑ, ακόμη και δέκα χρόνια μετά την αρχική πληρωμή, μπορούν να διεκδικήσουν χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, σύμφωνα με εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Υποχρεωτική απόσυρση παλαιών ΙΧ από το 2026 – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση βάζει τέλος στην κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων, προωθώντας ένα εκτεταμένο σχέδιο απόσυρσης που αλλάζει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων.
Από το 2026 αρχίζει η σταδιακή απομάκρυνση οχημάτων που πληρούν προδιαγραφές EURO 1, ενώ μέχρι το 2050 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για όλα τα μοντέλα έως και την κατηγορία EURO 6.
Η Ελλάδα, με στόλο οχημάτων που συγκαταλέγεται στους πιο γηρασμένους της Ευρώπης, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της αλλαγής. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών ΙΧ ξεπερνά τα 17 έτη, έναντι 12-13 στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), προβλέπει ότι τα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τα πρότυπα ασφάλειας και εκπομπών ρύπων θα πρέπει να αποσυρθούν υποχρεωτικά.
Συγκεκριμένα, το χρονοδιάγραμμα απόσυρσης έχει ως εξής:
-
Το 2026 αποσύρονται τα οχήματα προδιαγραφών Euro 1 (1992-1996)
-
Το 2030 τα Euro 2 (1996-2000)
-
Το 2034 τα Euro 3 (2000-2005)
-
Το 2039 τα Euro 4 (2005-2010)
-
Το 2043 τα Euro 5 (2010-2015)
-
Το 2050 τα Euro 6 (2015 έως σήμερα)
Ιδιαίτερα αυστηρά μέτρα προβλέπονται για όσα αυτοκίνητα έχουν μείνει ακινητοποιημένα για μεγάλο διάστημα, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για πάνω από δύο χρόνια ή έχουν αποτύχει επανειλημμένα σε τεχνικούς ελέγχους. Αυτά θα χαρακτηρίζονται «μη επισκευάσιμα» και δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν.
Παράλληλα, η Ε.Ε. αφήνει περιθώριο για εξαιρέσεις. Εφόσον ο ιδιοκτήτης αποδείξει ότι προτίθεται να επισκευάσει το όχημά του και να το επαναφέρει σε ασφαλή και λειτουργική κατάσταση μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μπορεί να το διατηρήσει προσωρινά.
Οι αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ είναι έντονες, καθώς πολλοί θεωρούν το μέτρο άδικο για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο. Επαγγελματίες του κλάδου συντήρησης και ανταλλακτικών εκφράζουν ανησυχία για πιθανή μείωση εσόδων, ωστόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι η αλλαγή είναι αναγκαία για τη μείωση των ρύπων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η μετάβαση αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την κινητικότητα στην Ευρώπη — καθαρότερη, ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη. Για τους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: ήρθε η στιγμή να ελέγξουν το όχημά τους και να αποφασίσουν για το μέλλον του. Οι ευρωπαϊκοί δρόμοι αλλάζουν, και οι κανόνες γίνονται πλέον αυστηροί για όλους.
Μάθετε πρώτοι τα νέα στο enimeroi.gr
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Η Ευρωπαϊκή Ένωση βάζει τέλος στην κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων, προωθώντας ένα εκτεταμένο σχέδιο απόσυρσης που αλλάζει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων.
Κλήρωση στις 27 Νοεμβρίου για 8.500 δικαιούχους προπληρωμένων καρτών – 1.000 ευρώ σε κάθε νικητή
Καταβολή όλων των μηνιαίων επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 – Ποιοι θα πληρωθούν και τι ποσά θα λάβουν
Επίδομα θέρμανσης: Για ποία είδη θέρμανσης καταχωρουνται παραστατικά - Τι ισχύει για το ρεύμα
Τι παραστατικά χρειάζονται για την καταβολή του επιδόματος;
Νέες Ευκολίες και Περισσότερες Επιδοτήσεις στο Πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ' Οίκον» – Επιδότηση έως 14.500 Ευρώ μέσω ΕΕΤΑΑ
Το επίδομα θέρμανσης αποτελεί μια σημαντική οικονομική ενίσχυση για τα νοικοκυριά που επιβαρύνονται με τα αυξημένα κόστη θέρμανσης κατά τους χειμερινούς μήνες.
Η πλατφόρμα myΘέρμανση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να διαχειριστούν εύκολα και ψηφιακά όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με το Επίδομα Θέρμανσης.







