Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων, φέρεται να εντοπίστηκε προποφόλη στον οργανισμό του Γιώργου Μαζωνάκη. Η προποφόλη είναι ισχυρό ενδοφλέβιο αναισθητικό/κατασταλτικό.
Τέλος τα Μετρητά στα Ενοίκια – Έρχεται Τσεκάρισμα από την Εφορία για Κάθε Κατάθεση
Από 1η Οκτωβρίου 2026, όλα τα ενοίκια κατοικιών θα πρέπει υποχρεωτικά να καταβάλλονται μέσω τραπεζικού λογαριασμού.
Σε διαφορετική περίπτωση, ακόμη κι αν ο ιδιοκτήτης εισπράξει το ενοίκιο, θα χάνει την έκπτωση 5% που προβλέπεται από τη φορολογία για αποσβέσεις.
Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τον Τελωνειακό Κώδικα και προβλέπει έλεγχο από την ΑΑΔΕ για το αν έχουν καταβληθεί και οι 12 ετήσιες δόσεις αποκλειστικά μέσω τραπέζης.
Από την 1.10.2026 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα ελέγχει, με βάση τις τραπεζικές κινήσεις, αν τα ενοίκια καταβλήθηκαν και τους 12 μήνες του έτους από τον λογαριασμό του ενοικιαστή στον λογαριασμό του ιδιοκτήτη.
Κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης
Πληρωμές που πραγματοποιούνται εκτός του τραπεζικού συστήματος δεν θα έχουν καμία φορολογική ισχύ, οδηγώντας σε απώλεια αποδείξεων ή πιθανών εκπτώσεων. Σε ιδιοκτήτες που δεν δηλώνουν ηλεκτρονικά τις εισπράξεις θα επιβάλλονται πρόστιμα και προσαυξήσεις φόρου, ενώ οι ενοικιαστές που δεν εξοφλούν μέσω τραπεζικών συναλλαγών θα στερούνται κρατικών επιδοτήσεων και επιδομάτων.
Η ΠΟΜΙΔΑ κάνει λόγο για μια έμμεση και τιμωρητική φορολόγηση των ιδιοκτητών, οι οποίοι θα βρεθούν να χάνουν ένα σημαντικό φορολογικό όφελος λόγω συνθηκών που δεν μπορούν να ελέγξουν. Παρουσιάζει δε συγκεκριμένα παραδείγματα:
- Στην πρώτη περίπτωση, ο ενοικιαστής αρνείται για δικούς του λόγους να πληρώνει το ενοίκιο μέσω τραπέζης – είτε επειδή δεν θέλει να φαίνονται οι κινήσεις του, είτε επειδή δεν τον αφορά η φορολογική δήλωση, είτε επειδή θεωρεί πιο εύκολη την καταβολή με μετρητά. Ο ιδιοκτήτης δεν έχει νομικό εργαλείο για να τον υποχρεώσει να αλλάξει στάση, ακόμη κι αν η σχετική διάταξη αναφέρεται ρητά στο μισθωτήριο. Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ ο ιδιοκτήτης έχει εισπράξει το ενοίκιο, τιμωρείται από την εφορία με απώλεια της έκπτωσης.
- Στο δεύτερο σενάριο, ο ενοικιαστής πληρώνει μεν μέσω τραπέζης, αλλά καθυστερημένα, δηλαδή με έναν ή δύο μήνες καθυστέρηση. Για παράδειγμα, τα ενοίκια Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου καταβάλλονται τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους. Ενώ ο ιδιοκτήτης έχει δείξει κατανόηση, το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ δεν αναγνωρίζει τις πληρωμές στην επόμενη χρήση και εμφανίζει ότι λείπουν δύο ενοίκια. Ως αποτέλεσμα, επιβάλλεται ποινή με απώλεια της φορολογικής έκπτωσης.
- Στην τρίτη περίπτωση, οι πληρωμές γίνονται τραπεζικά αλλά μερικώς, σε άτακτα ποσά και ημερομηνίες, συχνά μαζί με άλλα έξοδα, όπως κοινόχρηστα. Ενώ ιδιοκτήτης και ενοικιαστής έχουν συμφωνήσει και λύνουν τις διαφορές ιδιωτικά, το κράτος δεν αναγνωρίζει εύκολα τις τμηματικές καταθέσεις και θεωρεί ότι δεν υπάρχει πλήρης τραπεζική καταβολή.
- Τέλος, σε πολλές περιπτώσεις η πληρωμή γίνεται προς τρίτο πρόσωπο, όπως δικηγόρο, διαχειριστή ή συγγενή του ιδιοκτήτη, όταν ο τελευταίος ζει στην επαρχία ή στο εξωτερικό. Παρότι η πληρωμή είναι έγκυρη και καλύπτει το συμφωνημένο ποσό, η ΑΑΔΕ δεν αναγνωρίζει τον τραπεζικό λογαριασμό τρίτου ως αποδεκτό και συνεπώς αφαιρεί την έκπτωση.
Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες
Να αναδιατυπώσουν τους όρους στα μισθωτήρια ώστε να ορίζεται ρητά ότι το ενοίκιο καταβάλλεται μόνο μέσω τράπεζας.
Να δηλώσουν στην ΑΑΔΕ τον ΙΒΑΝ του λογαριασμού τους.
Ο λογαριασμός πρέπει να είναι αποκλειστικά στο όνομα του εκμισθωτή (όχι πληρεξούσιου, συγγενή ή δικηγόρου).
Σε κοινούς λογαριασμούς, το όνομα του εκμισθωτή πρέπει να εμφανίζεται πρώτο.
Σε περίπτωση πολλών ιδιοκτητών, κάθε ιδιοκτήτης δηλώνει ξεχωριστό λογαριασμό για το μερίδιό του.
Να ζητούν όλα τα μισθώματα να καταβάλλονται έως 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους, για να μην χαθεί η φορολογική έκπτωση.
Τι αλλάζει για τους ενοικιαστές
Θα πρέπει να καταβάλλουν όλα τα μισθώματα μέσω τράπεζας, εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα.
Η απόδειξη πληρωμής θα προκύπτει μόνο από το τραπεζικό παραστατικό.
Τυχόν άρνηση ή καθυστέρηση ισοδυναμεί με μη καταβολή ενοικίου, δίνοντας στον ιδιοκτήτη δικαίωμα έξωσης.
Τα έξοδα μεταφοράς (τραπεζικές χρεώσεις) βαρύνουν τον μισθωτή.
Η επιστροφή ενοικίου θα αφορά μόνο οσους πληρώνουν τα ενοίκια μέσω τράπεζας
Απώλεια επιδόματος ενοικίου
Η υποχρεωτική πληρωμή των ενοικίων μέσω τραπεζών συνοδεύεται με κυρώσεις για όσους αδιαφορήσουν και συνεχίσουν τις συναλλαγές με μετρητά. Οι φορολογούμενοι (ενοικιαστές και ιδιοκτήτες) θα χάνουν τις οικονομικές ενισχύσεις και τις εκπτώσεις που προβλέπονται. Η ηλεκτρονική πληρωμή θα αποτελεί προϋπόθεση για κάθε οικονομική ενίσχυση ή έκπτωση, τόσο για ενοικιαστές όσο και για ιδιοκτήτες. Οι ενοικιαστές που επιμένουν σε πληρωμή "στο χέρι" ή δεν καταθέτουν το μίσθωμα μέσω τράπεζας, παρότι πληρούν τα κριτήρια, αποκλείονται από το στεγαστικό επίδομα και από το νέο ετήσιο βοήθημα ενός ενοικίου έως 800 ευρώ (με προσαύξηση 50 ευρώ ανά προστατευόμενο τέκνο), το οποίο καταβάλλεται σε όσους δηλώνουν κανονικά τα ενοίκιά τους.
Τι χάνουν οι ιδιοκτήτες
Αντίστοιχα, οι φορολογούμενοι που νοικιάζουν ακίνητα και λαμβάνουν μισθώματα "στο χέρι" θα χάσουν την έκπτωση 5% στο ακαθάριστο εισόδημα από ενοίκια, η οποία υπολογίζεται αυτόματα χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών.
Μάθετε πρώτοι τα νέα στο enimeroi.gr
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Η σύνταξη λόγω θανάτου (χηρείας) μεταβιβάζεται στον επιζώντα σύζυγο και τα παιδιά από την πρώτη ημέρα του επόμενου μήνα από τον θάνατο του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου, σύμφωνα με την ισχύουσα ασφαλιστική νομοθεσία του e-ΕΦΚΑ.
Πότε διαγράφεται το δελτίο ανεργίας
Το Κοινωνικό Παντοπωλείο αποτελεί μία από τις σημαντικότερες κοινωνικές δομές των Δήμων, με αποστολή τη στήριξη πολιτών και οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και κοινωνικό αποκλεισμό.
«Σκανάρισμα» σε όλα τα κατοικίδια: Τι αλλάζει τώρα για σκύλους και γάτες – Οι νέες υποχρεώσεις για ιδιοκτήτες μέσω gov.gr
Η διαδικασία επιλογής των ανέργων που θα ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα επιδοτούμενης απασχόλησης της ΔΥΠΑ για 8.000 θέσεις εργασίας σε Δήμους και άλλους δημόσιους φορείς θα πραγματοποιηθεί χωρίς την υποβολή αίτησης από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους.
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τους ενοικιαστές που περιμένουν την επιστροφή ενοικίου.
Αλλαγή ώρας 2026 - Πότε αλλάζει σε χειμερινή
Η χειμερινή ώρα, κατά την οποία γυρίζουμε τους δείκτες μία ώρα πίσω, ισχύει από την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου 2026
Το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται και διευρύνεται, με τις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις να παραμένουν διαθέσιμες έως το 2030.








